Shopping från h2t

Ibland är jag alldeles för virrig! Jag har ju helt glömt bort att visa er min shopping som jag fick hem i måndags.

Mitt älskade lilla efterlängtade paket kom och tyvärr åkte jag på tull denna gång... Hatar postens omkostnader, totalt fick jag betala 216 kr tull för ett paket värt 250 kr. Inte kul.... men men det är bara att godta.

       

Från vänster: CG white on white, CG SecondHand Silk, CG, SkyHightop, ColorClub All in, OPI Orange you glad it's summer?, Orly Top2Bottom, Nailtek Foundation III

 Sedan blev det även Orly SpritsDry som är en spray som snabbar upp torkprocessen. Luktar underbart gör den också!

Även en Poshé Reviver följde med hem som är en lackthinner för att tunna ut mina fördj***iga ArtClublack.





Än så länge är jag helt kär i ColorClub All in! Har den på tårna nu och ja... det är såååå snyggt! En absolut tia i min kollektion. Snyggt turkost krämig. Ni får såklart se den på snart, men jag tror inte ni vill se mina tår här, så ni får vänta lite tills den finns på fingrarna istället. Om inte annat kan ni gå in på nailgal, som är/var ett slags nagellackscommunity där folk har lagt upp sina bilder på sina lackade naglar. Jättebra att kolla där innan man beställer lack från nätet.


Kommentarer
Postat av: sara

jag har också beställt därifrån och beställde 9 lack. hur mycket vägde ditt? tänkte då de fastna i tullen :o

2009-07-02 @ 20:09:54
URL: http://saranilsssoon.blogg.se/
Postat av: emelie

man kan väll tunna ut sina lack med nagellack borttagning också, eller? :S

2009-07-04 @ 12:21:41
URL: http://gayfishes.blogg.se/
Postat av: Naildesign

Emelie:

Ett nagellack innehåller massa olika ingredienser, vissa av dem avdunstar litegrann varje gång du öppnar flaskan och använder ditt lack. När dessa ämnen avdunstar så blir nagellacket trögflytande. Med en remover spär du ut lacket med något som löser upp det, för en remover är ju att ta bort lacket och inte egentligen till för att tunna ut det. I slutändan med för mycket remover i det så är det inte längre ett bra lack.



Det en äkta nagellacksthinner gör är att den tillsätter de ämnen som tidigare har förlorats ut i luften, med andra ord så återställs nagellacket till dess ursprungliga formula och du kan använda lacket länge länge till. Därför är det bättre att använda en thinner av samma märke som av lacket du vill återställa (de flesta thinner fungerar ihop med andra lackmärken också).



Förstod du skillnaden? Det går, men inte lika bra kvalitet.

2009-07-04 @ 13:14:51
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: emelie

ok, tack, för jag brukar göra det med mina

men det kanske är bättre om man bara köper ett nytt lack :P

2009-07-04 @ 14:32:18
URL: http://gayfishes.blogg.se/
Postat av: emelie

hahah, sant !

det borde finnas nagellaksdagen då man fick gratis nagellack,

ooh vilken bra ide, den ska jag införa om jag blir premiärminister

mohahahahahahahahhahahahah

2009-07-04 @ 15:02:06
URL: http://gayfishes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0