Carlo Piona #38

Detta är ett ljust nästan mintgrönt lack i samma slags formula som 37an, det ljusgula, lacket var.

Som det gula var, så älskade jag den här färgen lika mycket när jag först lade ögonen på detta. Jag är lite smått svag för ljusa cremelack som är lite dammiga i färgen, inte sådär klara som många lackfärger kan vara.



Färgen känns väldigt somrig och kan tänka mig att det blir så snyggt med vita detaljer på naglarna, med en somrig klädsel och lite brun hy. Mmmmmums!

 

lampljus i båda fotona


Vid två lager så var lacket faktiskt helt opakt, ingen visible nail line (VNL), men dock så var det något ojämnt fortfarande. Därför lade jag ytterligare ett lager, ett tredje, och nu blev det heltäckande och jämnt. Dock så är detta inget lack som jag är sådär imponerad av. Kommer antagligen använda det igen, men det är inget lack som blir en favorit i min låda. Precis som 37an så blir det nog ett härligt ögongodis.

 
varmt ljus                             kallt ljus

Kommentarer
Postat av: Therese

Visst är det väl så. Jag njuter, det är verkligen skönt att slippa det ständiga dåliga samvetet för att man inte pluggar, hehe.

Själv då? Något sommarjobb?

2009-06-08 @ 12:00:41
URL: http://majfluga.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Vilken fin färg!

2009-06-08 @ 13:18:20
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Detta påminner mig jätte mycket om OPI Hey! Get in Lime! Fint är det!

2009-06-08 @ 18:35:37
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0