Carlo Piona #57

Här är ett av Spanienlacken jag fick från mamsen som flyttat hem till Sverige igen. Först ut är Carlo Piona #57 som är ett beiget lack med guldskimmer i.



Det här var det första lacket som jag faktiskt testade av alla dessa spanienlack. Jag hade förväntat mig ett svårjobbat och väldigt skirt lack, men jag blev förvånad. 

 


#57 var ett väldigt lättmålat lack,dock kan man kan se lite penseldrag, men inget överdrivet som förstör helhetsintrycket. Kan tänka mig att det får en bättre finish med ett lager topcoat över.


Det krävdes 4 lager för att få det helt opakt, så som det är på bilderna. Det jag tyckte om med den här färgen, är att det faktiskt fungerar även till mina bleka fingrar. Annars brukar jag vara lite avvaktande mot beiga lack för jag tycker att det helt enkelt inte har passat till mina vanligtvis bleka fingrar. Men detta fungerar! Det blir till och med riktigt riktigt snyggt.

Guldskimret i lacket gör att det känns lite extra lyxigt, det är ett mycket fint och härligt guldskimmer som visar sig i vissa ljus. Du kan se det på bilderna här under.

 

                                       dagsljus                        lampljus

Summa summarum så är detta ett lack som kommer användas framöver, passar utmärkt att ha som bas om man ska måla något roligt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0