Lösglitter på naglarna



För någon vecka sedan så var jag ju och shoppade lite till goodiebagen som jag tävlar ut, samtidigt så shoppade jag lite åt mig själv. Bland annat så slank det med ett rosa och ett grönt lösglitter från Tiimarii.

Igår tänkte jag inviga detta glitter och testa om det skulle fungera. Jag lade ett ljusgrönt lack som bas och sedan en enkel nailart med ArtClubs white. För att fästa lösglittret använde jag OPI topcoat som jag lade där jag ville ha glittret. Innan det genomskinliga hann torka så strödde jag över massor med glitter. När det hade torkat litegrann så tröck jag fast glittret och jämnade ut ytan litegrann. Lätt som en plätt att fästa glittret. Dock så var det svårare att få bort glittret från där det inte skulle vara och få bort det från händerna. Visste inte om jag skulle våga ha händerna i vatten innan jag hade lagt topcoat över glittret, tänkte att glittret kanske skulle färga av sig eller försvinna. Men jag tog chansen för annars skulle jag ju få helglittriga naglar och händer och det vill jag inte ha. Spolade alltså av händerna i vatten för att få bort det mesta av glittret som fanns på andra ställen än där det skulle vara.

Efter det lade jag ett lager topcoat över hela nageln, för att försegla glittret. Tyvärr följde några glitterkorn med penseln och fastnade sen på de ställen de inte skulle vara på. Syns inte på denna bilden, men det blev så på andra handen.


Så, det positiva med glittret var:
- Sjukt snyggt
- Enkelt att fästa
- Billigt (15g för 16kr)
- Förlorar inte färgen

Det negativa:
- Ligger kvar lite överallt
- Fastnar i topcoatpenseln
- För snyggt glitter för att förkastas som dåligt

Allt som allt är det nog värt besväret, ska öva lite till så kommer det upp en liten tutorial sen!

Kommentarer
Postat av: Makeuponista

Sv: Den köpte jag via min skola eftersom vi använder Trucco. Märket kan man hitta på vissa frisörsalonger i Sverige, har dock inte så stor koll på vilka. :/

2009-06-24 @ 12:56:57
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Makeuponista

Kan tillägga att det finns på Tradera ibland för en billig peng, håll utkik :)

2009-06-24 @ 12:58:06
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Makeuponista

Jättefint! I vintras gjorde jag röda glittertippar, och det värsta är ju just glitter i topcoatet :/

2009-06-24 @ 13:12:26
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Alexlyndra

Jätte fint!

2009-06-25 @ 10:55:20
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0