Partytältsfiasko

Gokväll! Har inte haft någon möjlighet att uppdatera under dagen tyvärr, men det kommer en snabbis nu iallafall.

Dagen började med dusch och ansiktsmask med MUS Mud Mask, recension på den kommer när jag har testat den någon gång till, så jag verkligen vet om den ger resultat. Men kan åtminstone säga att än så länge är jag imponerad!

Efter ansiktmask skulle jag ta hand om mina små naglar, göra någon ny snygg design. Efter första lagret av China Glaze Pink Voltage så ringer mamma och tycker jag ska följa med upp till huset för att kolla in partytältet som skyddar plankorna som ska målas. Sen ville hon ha med mig på stan för att leta skor, så självklart ville jag följa med! Målade klart mina naglar med bara grundfärgen. Hoppades på snabb torktid, men den ville inte infinna sig tyvärr.

Vi kommer upp till huset och ser att tältet har helt raserats av vattenmängderna som har dånat ner de senaste dagarna.
Nästan alla plankor är genomvåta och tältet har gått sönder överallt så det är bara till att försöka plocka isär. Det var ju lättare sagt än gjort... blöta stålstänger är ganska hala och inte så lätta att ta isär... Efter många om och men och några svordomar så var iallafall tältet nedplockat och kasserat. Vi försökte lägga plastväggarna över plankorna (som iochförsig redan var dyblöta), för lite skydd mot hällregnet tänkte vi att de ändå skulle ha.

Vid den här tidpunkten hade mina knallrosa naglar blivit helt förstörda, nagellacket hade korvat upp sig som jag vet inte vad. Men sak samma, det går ju att lacka om. Vi åker vidare mot ByggMax för att köpa några presenningar att lägga över virket. Det blev faktiskt bra till slut, så vi åkte in mot staden och mamma fick sina skor som hon behövde och jag fick mig en god muffins på kafét.

Så nu sitter jag här, med hemskt fula naglar som heller fortfarande inte har torkat riktigt... skitdåligt I know... Dessutom borde jag göra mig iordning för det verkar som att vi kanske ska ut och ta ett glas vin ikväll. Dock blir man lite led på pojkvännen när han kommer på sådant kl halv nio på kvällen, då vill jag vara färdigdonad, för att gå ut på krogen så vill jag ju vara påsminkad och fixad i håret och ha hunnit dricka. Men det verkar lite dåligt med tid för allt detta just nu. Eller så borde jag ta mig ifrån bloggen och sätta igång... hmm smart Therése...

Jag lyder mitt eget råd och går och gör mig iordning!

Förlåt för långt inlägg men vi syns imorn!

Kommentarer
Postat av: Vanja

Skulle du kunna ha ett inlägg om hur man håller sina naglar långa utan att dom bryts och hur man bäst tar hand om sina naglar? :) Hade varit jätte gulligt! /Vanja

2009-06-13 @ 23:41:43
URL: http://vbohlin.blogg.se/
Postat av: ღ DesignByMilly ღ

Tittar in och önskar dig en underbar dag!



Kram Milly ღ

2009-06-14 @ 08:28:18
URL: http://designbymilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0