Yves Love #417

Godmorgon! Idag blir det jobb 10-17 för mig, så under tiden så tänkte jag att jag visar er ett lack jag tidigare har testat. Detta är ett av lacken från Spanien som jag fick från mamma. Enjoy!


Det här är ett rosa lack med ett violett skimmer i sig, har en känsla av duochrome med det här lacket. Jag är inte så mycket för lack med glitter i, så när det är ett sånt här härligt skimmer i, som gör att lacket skiftar från rosa till blåviolett, så klappar mitt hjärta lite extra ändå.

  

Lacket har varit lätt att fördela, dock krävs det tre lager för att lacket ska bli så gott som opakt, man kan skymta smillinjen i vissa vinklar, men ett fjärde lager blir så tjockt så jag tycker det räcker med tre ändå. Smillinjen syns inte förräns man granskar nageln.











  
Torktiden är inte heller den bästa... Faktiskt ganska kass. När man applicerar så torkar det lite för snabbt, så det finns ingen tid till att lacka noggrannt, men när det väl har blivit kladdigt på nageln så verkar det inte vilja torka till en glatt yta. Det håller sig kladdigt längre än, vad jag anser, normalt.

    
Summa summarum... Grymt snyggt lack med sitt skimmer och den härliga rosa färgen, dock ingen höjdare att måla med.

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Gillar också lack som skimrar i en annan färg-det kan bli jättefint att dra ett lager över svart. Har du sett gamla Nivea "Sunray"-blekgult lack som skimrar i blått?

2009-06-15 @ 10:10:48
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Maria

Det var en färg för mig det :).

2009-06-15 @ 10:24:13
URL: http://www.jilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0