NOTD: Isadora #51 Pearly Caramel

För en tid sedan var jag på H&M och hittade deras lilla reaställ med flera olika nyanser av Isadoras nagellack. Det följde med två lack hem från det stället, ena var Pearly Caramel. Det första jag tänkte när jag såg den fantastiska nyansen var att det glittret som fanns i, det är det inte många lack som har.

Efter det har det legat i min låda ända sedan mellandagsrean. Men häromdagen fick det äntligen kika fram och visa upp sig på mina naglar. Det har jag verkligen inte ångrat. Det är supersnyggt och allra helst nu när vårens sol börjar kika fram. De flesta bilder är tagna i solljus, så enjoy!

  


Den första bilden är min favorit, där ser man verkligen alla små glitterkorn. Det är en blandning av kopparfärgat och silvrigt glitter. Helt makalöst snyggt!

  


Mittenbilden är den som mest visar hur färgen ser ut, inte mörkt men inte för ljust heller, lagom som det så fint finns ett ord i svenska språket. Att måla med detta lack är absolut inga problem. Bra konsistens och det krävdes endast två lager lack för att bli snyggt opakt. Ovanpå detta använde jag inget topplack för jag ville inte att det skulle bli så glansigt som det kan bli med topplack. Nu efter några dagar så är det snyggt matt och glittret framhävs riktigt bra.

Många tummar upp för detta lack, är du sugen på ett likadant? Leta upp realådan på ditt H&M så ska du nog se att det finns några kvar. Det finns iallafall kvar i min stad.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Vilken fin färg det var :)

2009-03-19 @ 16:09:53
URL: http://jennymagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0