NOTD: #22 Viva la Diva

Häromdagen så använde jag Viva la Divas #22,  ett vitt lite pärlemoskimrande lack. Får en sådan underbar känsla av bröllop av det här lacket så jag måste ju visa det för er.

      


Klickar ni på bilderna så ser ni dem större. På bilderna ovanför har jag lagt två lager av #22, vilket inte riktigt räcker som ni ser. Ska man göra någon slags french ovanpå så kan det nog räcka med två lager. Det som är lite synd med lacket är att det blir lite randigt. I alla fall vid två lager. Viva la Diva har, eller hade med det här lite äldre lacket,  en väldigt smal pensel och jag är en av dem som vill ha en bred pensel för lack som man ska över hela nageln. Så ett minus för borsten.

 

Här ser ni vilken fin färg det är. Förstår ni varför jag tänker bröllop när jag ser detta? En vit sidenklänning är det jag tänker.

  


Vid dessa foton har jag lackat med tre lager och äntligen så blev det så gott som täckande. Det värsta randiga försvann även. Konsistensen på lacket är som vanligt bra. Ni vet nog vid det här laget hur mycket jag fullkomligt älskar Viva la Divas lack. För det priset så blir jag aldrig missnöjd!



Så sett totalt så är det ett hyfsat lack, många lager krävs, men färgen på lacket väger upp det, jag fullomligt älskar den här färgen!

Kommentarer
Postat av: Alexlyndra

Yey för Viva la Divas lack! Alltid finns det massa snygga och priset kan man inte klaga på. Jag förstår verkligen att du får bröllop i tankarna när du ser detta! Jätte fint är det.

2009-02-04 @ 15:05:07
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Riktigt snygg färg. Och ja, bröllopsklockorna ringer även i mitt huvud när jag ser det!

2009-02-04 @ 18:16:39
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Tess

Svar: japp, i färg. ^^ absolut rosa. :)

2009-02-04 @ 19:54:37
URL: http://pupcat.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0