Vi börjar kvällen med...

...läppar!



Jag har börjat med att lägga ett rosa cremelack DiorAddict #490. Sedan tog jag min nailartpensel för detaljer och använde ett rött täckande lack, ArtClubs Red on Red. Penseln i det lacket är ju en smal pensel, men lite för lång för att göra små detaljer med.
Började med att måla underläppens konturer och gör sedan överläppen med sin amorbåge (eller vad det nu kallas).

 Sedan målar du inuti munnen två streck som gör att munnen blir lite öppen. Dessa går att justera i efterhand så gör gärna hålet lite större och fyll i efterhand. Fyll sedan läpparna med samma röda färg som du använde till att göra konturerna. FÖr att få till en mer täckande effekt så fick jag använda den smala penseln som fanns i ArtClub-lacket, just för att detaljpenseln kan inte ta upp så mycket färg att det blir ett snyggt resultat.


 

Gör sedan som du gjorde innan, gör nya konturer, fyll i och du har ännu ett par läppar. Gör flera över nageln, i olika storlekar och även kanske i olika färg så får du en härlig kompott.







När du gjort några läppar så kanske du har lite utrymme över så då kan du göra budskapet ännu lite tydligare genom att skriva ett litet LOVE. När allt har torkat riktigt så försegla med ett topplack. Att det ser ojämnt ut här på bilderna är för att jag inte haft topplack på. Det brukar jämna ut det hela, men när jag kör på nagelhjulet så har jag ingen lust att slösa topplack.

Hoppas det har varit till någon nytta och att ni följer med på de resterande 4 designerna ikväll!
  



  
 


Kommentarer
Postat av: Erika

Snyggt!

2009-02-13 @ 19:06:41
URL: http://budgetshopping.blogg.se/
Postat av: Tessan

Var kan man hitta penslarna? måste man beställa eller finns de i butik ..:)

2009-02-13 @ 20:20:32
URL: http://www.Makeupforlife.devote.se
Postat av: Alexlyndra

Gud så häftigt!

2009-02-13 @ 22:49:44
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: anna

jag är verkligen imponerad :)

jag har ett ganska stort intresse för naglar och nagellack, men tyvärr inte ork så det blir mest enfärgat och neutralt..

men jag ska låta mig inspireras av dig :)

2009-02-22 @ 21:49:37
URL: http://annapluttbakker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0