H&M's nya holo.lack

Yes, nu har jag grundligt testat dessa lack. Blev både besviken och positivt överraskad.

Här i dagsljus 
Här ser ni lacken som jag köpte. Det lila/blå "Mad about you", det rosa "Sinful Señorita" och det silvriga "You rock my world".




H&Ms holografiska lack i lampljus
Här är samma lack fast i dagsljus. Kanske är lite lättare att uppfatta hur skimret ser ut i de olika ljuslägena.





Ett lager för sig själv med blixtEtt lager för sig själv i dagsljusLacken för sig själva 2 lager i dagsljus3

1. Lacken är lagda direkt på nageln, denna visar 1 lager med blixt

2. Som ovan fast i dagsljus

3. Som ovan fast 2 lager med samma lack.

Lackat med svart underlag och fotat med blixt1Svart underlack i dagsljus2Svart underlack i lampljus3Svart underlack i dagsljus4

Här har jag först lackat med svart lack under för att se hur det gör sig över ett annat lack.

1. Det silvriga, taget med blixt

2. Det rosa och det lila i dagsljus

3. Som ovan fast lampljus

4. Som ettan fast i dagsljus


Vad tyckte jag om dessa då?

Sinful Señorita:
Jag blev positivt överraskad av det rosa lacket. Det var bra täckande och täckte redan efter ett lager. Jag såg heller ingen skillnad mellan endast rosa och det med svart under. Så det täckte perfekt och gav ett MYCKET snyggt resultat.  Gav ett glittrigt samtidigt något holografiskt  resultat.

You Rock my world:
Detta blev jag måttligt intresserad av. Det var snyggt. Absolut. Men använde jag endast det silvriga så täckte det första lagret inte särskilt väl. Efter andra lagret så blev det som ett ganska vanligt silverlack. Däremot om man lade ett lager med You rock my world ovanpå ett lager med svart. Då hände det grejer! Men eftersom jag bara lade ett lager då för att jag ville behålla den svarta effekt så blev det lite lätt stripigt. 
Ingen höjdare, men godkänt som ett silverlack.

Mad about you:
Min stora besvikelse!  Såg fram emot ett fint lack med härligt skimmer i olika färger. Men icke. Färgen var matt och grymt tråkig. Man hade ju kunnat tyckt att då borde i alla fall glittret och skimret väga upp, men inte heller det hände. Skimret märktes knappt av och något holografiskt märktes inte av överhuvudtaget. Stor besvikelse och tycker inte någon borde köpa detta lack om man inte är ute efter ett ganska platt blålila lack.



Så den stora vinnaren i detta test är Sinful Señorita som var täckande och riktigt snyggt. Dock så tycker jag fortfarande att vill man ha ett holografiskt lack ska man testa Depends små minilack. Finns några få med holografisk effekt som ger det man förväntar sig och mycket till

Kommentarer
Postat av: Alexlyndra

Kul att se dessa och att du skrivit så utförligt om alla lacken. Jag ska nog öpa ett, eller två eller alla tre. :)

2009-01-17 @ 15:38:20
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0