NOTD: #222 Morning Dew

Två lager i lampljus  Två lager i lampljus  Två lager i lampljus  Två lager i dagsljus

Idag innan jag gjorde min nageldesign så gjorde jag en lätt NOTD med #222 Morning Dew från SinfulColors. Jag är ju inte den som nöjer mig med bara en färg på naglarna, därför är det inget topplack applicerat på bilderna eftersom jag sedan fortsatte med designen.

De tre första bilderna är tagna i lampljus. Den fjärde bilden är i dagsljus. Jag tycker nog att det är den i dagsljus som mest visar den riktiga färgen. Det har en mycket härlig ljus nougatfärg. Namnet Morning Dew känns väldigt passande. Ett lätt och mycket fint lack som ger ett härligt skimmer. Inte glittrigt överhuvudtaget utan bara skimmer, som i metallic om du förstår vad jag menar.

Dock så tycker jag inte att SinfulColors pensel är särskilt bra. Väldigt liten, nästan i minsta laget. När det är ett lack med en basfärg som denna så är det väl vanligast att man använder det till just det, som bas. Annars så fungerade själva lacket bra. Torktiden var helt okej och den täckte snyggt efter två lager.




Kommentarer
Postat av: Suzy

Vilken fin färg!

Tyckte om den jättemycket! :D

2009-01-18 @ 17:04:20
URL: http://Suzy.ipublish.no
Postat av: fia

Det va en super fin färg . gillade den verkligen .

2009-01-18 @ 22:28:52
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0