ChinaGlaze Pink Voltage

 
Molnigt dagsljus

Här är ett av lacken jag ännu inte haft tillfälle att testa riktigt, ChinaGlaze Pink Voltage. Ett riktigt neonrosa lack med skimmer som har en blå underton. Anledningen till att jag inte har använt det riktigt än, är att det är faktiskt allt FÖR neonrosa, det är så neon att när jag kollar på det i flaskan så är det nästan så att det rosa är så lysande att det känns som att det går mer mot det orangea hållet än mot det lila. Det är självklart inte oranget, men det är känslan jag får av det.


Varmt lampljus

Formulan är jätteskön att arbeta med, lacket flyter ut bra över nageln, det blir inga streck i lacket av penseln och det blir inga vallningar vid tippen. En fröjd rent appliceringsmässigt. Det som är värre med detta lacket är att det är så pass skirt att på bilderna har jag fem lager med lack, och som ni ser är det fortfarande inte opakt. Så nästa gång får jag nog försöka med vitt lack under, för att dölja visible nail line (VNL). Torktiden är även den riktigt avskyvärd. Inte ens de första lagrena ville torka riktigt. Jag själv tycker inte att ett lack ska vara så svårt att få torrt att man måste vara försiktig en hel dag med det.


  
Varmt lampljus                       Indirekt lampljus

Det är ett jättehäftigt lack för den som vill stå ut och få uppmärksamhet, eller om man har åttiotalstema och vill köra på neonlooken. Men för att använda detta lack måste man ha grymt mycket tålamod eller viljan att ha endast ett skirt neonlack på sina naglar.

Så nej, detta blir ingen favorit hos mig, och det är så dåligt i mina ögon att jag vet inte ens om jag borde behålla detta.





Molnigt dagsljus

Kommentarer
Postat av: Elin

Men det där var skit snyggt ju ;D Vart har du köpt det?

2009-07-21 @ 14:40:59
URL: http://ejlinandersson.blogg.se/elin
Postat av: Johanna

Snyggt, härlig färg :)

2009-07-21 @ 23:03:22
URL: http://johannaakvarnstrom.blogg.se/
Postat av: Dalia

Jag har nyligen hittat din blogg, och jag är redan fast! Vart brukar du köpa dina lack, som den ovan tex?

Hare bäst!

2009-07-30 @ 08:12:42
URL: http://delile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0