ChinaGlaze Sky High-top

     

Bilderna tagna i direkt lampljus

Nu har jag lackat min första hand med mitt nya lack ChinaGlaze Sky High-Top från Kickskollektionen från i år, 2009. Anledningen till att jag beställde det här lacket var för att jag saknade ett snyggt blått eller turkost lack. Jag hade kikat lite inne på Nailgal.com och fann att detta lack såg riktigt, riktigt tjusigt ut.

Nog är det tjusigt allt. Det är ett blått lack, då menar jag BLÅTT. Inte ljusblått, inte mörkblått utan blått. Det skimrar lite subtilt i turkost/grönt, men det syns endast i lampljus (och jag antar i solljus också, men det har inte varit någon sol ute idag).

       

Bilderna tagna i skuggat lampljus (jag står för lampan) 


Appliceringen av första lagret tyckte jag var lite svårt. Det kan vara så att mitt nya baslack inte vill samarbeta med mina lack, det hände mig med förra lacket jag använde också. Det blir liksom ojämnt över nageln vid första lagret och känns som att det inte alls vill samarbeta. Men vid andra lagret lack och lite mer på penseln så gled lacket lätt över nageln och jag hade inga fler problem att klaga över.

 

Två lager var det som behövdes för att göra lacket helt opakt, att endast behöva två lager för att få opakt resultat är för mig ett stort plus! Jag hatar att behöva lacka om och om igen. Torktiden på lagrena var heller inget speciellt att prata om, det torkade hyfsat snabbt, både efter första och andra lagret.



Färgen på lacket stämmer bäst överens med bilden här ovanför. En blå färg som är ganska mörk, men ändå inte mörkblå. Men i direkt lampljus (och antagligen i solljus) så kommer skimret fram och man upplever lacket lite ljusare.

Summa summarum, jag tycker om det här lacket, men det är nog ett lack som får komma ut och leka mer i höst och vinter. Den blå färgen känns tyvärr nästan lite för mörk den härliga sommaren. Men appliceringen var okej, färgen jättehärlig och skimret var subtilt och bra.

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: Ja verkligen!



Gud vilken snygg färg! Duktig är du också :)

2009-07-07 @ 11:09:01
URL: http://illya.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Vilken härlig färg.=)

2009-07-07 @ 13:59:28
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Cazandra

Jag tror inte att det va ditt underlack som inte ville sammarbeta då jag har upplevt samma sak.

Tack så hemskt mkt för det fina lila lacket som jag fick hem i min brevlåda idag. Underbart att det va lila tyckte jag också, jag som älskar lila :)

2009-07-07 @ 22:43:18
URL: http://cazandraaa.blogg.se/ytaaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0