Förvaring av lack

Fick en fråga för ett tag sedan från Natalie som undrade om nagellacken håller längre i kylen. Vad jag har förstått så spelar detta ingen större roll, huvudsaken är att man förvarar nagellacken i jämn temperatur och ej i solljus.
Dessutom skulle jag nog behöva ett extra kylskåp om jag ska få plats med alla lack och annat beautystuf som sägs ska ligga där.

Nej, istället har jag köpt en Helmer från IKEA, Helmer är en hurts som är riktigt populär bland oss beautybloggare, just för nagellacksförvaring.  Den har sex lådor och dessa lådor är det perfekt höjd på för att nagellacken ska kunna stå snyggt i lådorna. Kan med andra ord inte bli så mycket mer perfekt.

Så, jag tänkte visa er hur jag har det i min lilla älskade Helmerhurts.

Här har ni framsidan på Helmer, där har jag skrivit vilken låda som hör till vilken kategori av lack.
Kika vidare här nere så får du se hur lådorna och kategorierna är uppdelade.








Första lådan är alltså vårdande och art som jag kallar den. Här har jag alla "baslack" (basecoat, topcoat, nagelolja etc.), det är de lacken som står längst till vänster. Efter det står mina nailartpennor i olika härliga färger. Längst till höger finner vi ArtClublacken.










Andra lådan vi kikar i är den blå/gröna lådan. Här finner vi allt från gröna, till blå, till turkosa och ända till svarta lack. Känns lite som den "pojkiga" lådan med alla "pojkklassade" färger. Detta är nog den lådan som jag öppnar flest gånger (och som jag har flest lack i), för nog älskar jag gröna och blå naglar.









 Här har vi den rosa och lila låddan. Inte riktigt lika många lack i denna som i den övre. Här hittar vi en blandad kompott från ChinaGlaze, Dior, Mavala, Collistar och en hel del mer eller mindra kända märken. Med rosa och lila nyanser menar jag alla de lack som inte är röda i nyansen eller går mot det brunare hållet. Ni förstår säkert vad jag menar!








Nu börjar vi närma oss botten på hurtsen. I denna låda finns alla lack som är mer rödtonade eller går mot det gula och bruna hållet. Så från rött till brunt kan man säga. Även här har jag en hel del lack. Men det är nog för att rött lack är så klassiskt, så det var väl de nyanserna jag började min nagellackssamling med. Dock tycker jag inte om röda naglar längre, jag känner mig så blek och sjuk om händerna då (för jag är faktiskt en riktig blekfis tyvärr). Däremot älskar jag de gula och orangea lacken jag har. Brunt är jag heller inte så mycket för (men hur sjutton kan lacken vara så många i denna kategori då?!)





Till sist har vi den lilla lätta lådan med vita lack. Eftersom just vitt är ganska begränsat och inte så jätterolig färg så finns det inte många lack här i. Jag använder nog två av dessa lack, China Glaze White on White och den vita skimriga som jag fick av mamma från Spanien.

Och detta var alltså min nagellackssamling. Som ni ser är älskade Helmer helt fantastisk och denna är nog det enda ting som man helt fullhjärtat kan säga att det är ENDAST insidan som räknas ;)

Jag har dock lite planer på att organisera upp med lite skiljeväggar i lådorna, för nu slängs lacken lite hit och dit när man öppnar och stänger lådorna. Men det får bli ett senare problem.

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Välsorterat.=)

2009-07-11 @ 13:25:05
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Natalie

Härligt :) Du har sjukt mycke lack :P

2009-07-12 @ 21:12:03
URL: http://blackdiary.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Det där skåpet har jag också men inte till nagellack. ;D

2009-07-12 @ 21:12:44
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Makeuponista

Underbar förvaring, upptäckte förra veckan att mamma hade en helmer, men inte till lack dock xD

2009-07-13 @ 15:44:32
URL: http://makeuponista.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0