Städdag!

Yes, idag är det en städdag för mig. Inte vanlig städning med dammsugning och sådant (det tråkiga jobbet får sambon göra sen), utan det jag gör nu är att göra iordning i alla skåp, slänga sådant som är gammalt i skafferiet och samtidigt ta tillbaka ordningen.

Har sett ut som helve** innan och det var verkligen dags för en grovorganisering!

Så än så länge har jag slängt 2 flingpaket, bröd, marsanpulver, tomma kryddburkar och singhalesiskt godis (min sambo är från Sri Lanka). Mer antar jag att det kommer bli! Står fortfarande och funderar vad jag ska göra med våra tygpåsar som vi köpte förut för att bli mer miljövänliga och inte behöva köpa plastkassar varje gång vi handlade, men dessa har ju aldrig blivit använda för vi är båda så glömska att vi glömmer dem varenda gång. Well, spara dem måste jag ju göra iallafall, kanske kommer ihåg dem någon gång framöver.

Ibland får jag bara sådan lust att göra mig av med ALLT som man inte använder, allt onödigt skit som bara är helt igenom onödigt. Men inte så troligt att man kommer göra det. Skönt skulle det dock vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0