Elisa #06

Då fortsätter vi med lacken från Spanien. Jag kan hittills konstatera att många gånger är dyrare bättre,  men i detta fall så är billigt, riktigt grymt bra!  Det här lacket från Elisa är ett rödarosa lack med rosa skimmer i. Kan nästan säga att det är lite cerise i färgen. Men skimret är ändå görsnyggt rosa, lite neonkänsla över det.



På bilderna har jag endast lackat två lager och det räcker helt klart. Det blir både opakt och jämnt vid två lager. Två lager känns som det mest standard, blir det fler lager utöver det så brukar jag oftast inte tycka om lacket särskilt mycket. Mitt favoritlack är ju Viva la Divas svarta som täcker på första lagret. Så Elisa #06 får ett stort plus i kanten av att det blir så jämnt och snyggt efter två lager.

     
             lampljus                             lampljus                              dagsljus



Själva appliceringen är en gudagåva, det flyter på bra över nageln, väldigt lättmålat och andra lagret drar inte med sig det undre vid applicering.

Det jag tycker känns mest häftigt med det här lacket och färgen är skimret den har i sig. Själva färgen på lacket är inte så mycket att hurra för, men skimret gör det levande och ursnyggt. Skimret är så vibrerande att det känns som att det är neonrosa.

     
          dagsljus                                     blixt                                       blixt 


Allt som allt är detta en ny favorit och kommer definitivt användas igen!  Om du springer på det i Spanien eller annanstans: Köp! Köp! Köp!


Kommentarer
Postat av: Kira

Lät sjukt bra! :)

2009-06-13 @ 13:18:08
URL: http://isureamhardtobeat.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: Ja men visst, jag har ingen anning om hur man använder ögonskugga. Jag brukar bara använda mig utav vit eller brun. Men nu har jag skaffat mig en blå så måste ha lite tips :)



Tack så mkt:D har typ ingen röst kvar ! ;D

2009-06-13 @ 15:18:51
URL: http://ejlinandersson.blogg.se/elin
Postat av: Katja

Passar på att lämna lite spår efter mig när jag är här inne och smyger :) Ha en underbar helg och ta hand om dig!

2009-06-13 @ 16:37:12
URL: http://lyckligaord.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Verkligen jätte fin färg!

2009-06-14 @ 17:16:27
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0