Nagelvård: Olja

Jag har fått en hel del frågor om hur man bäst håller efter sina naglar hemma, därför tänkte jag skriva en liten serie med lite tips om hur jag sköter om mina naglar: Eftersom jag inte är utbildad så vet jag inte allt, så denna guide är utvecklad efter mina egna rutiner och med hjälp av lite fakta från Internet. Ser du något som är fel så säg gärna till! 

Först ut i serien är nageloljan!

Det mest grundläggande för mig är att olja in naglarna varje dag, gärna morgon och kväll. Oljan jag använder är SallyHansens som är lila. Har tyvärr inget namn på den för jag har, smart som jag är, pillat bort etiketten från flaskan. Jag applicerar oljan runt nageln och sedan på, låter det verka någon minut och sedan masserar jag in den tills jag inte är kladdig längre. Faktiskt riktigt skönt och det tar inte lång tid när man väl har fått in detta som rutin i vardagen.

Oljan är bra för att behålla fuktbalansen i nageln, ser till att de inte torkar ut, vilket i sådana fall medför att naglarna lätt skivar sig och på annat sätt går sönder. Detta vill vi ju inte, för när naglarna skivar sig så blir ju den fria delen tunnare och medför en väldigt mjuk nagel, inte roligt och inte särskilt snyggt heller när nagelytan blir ojämn.

Scratch Nail Food                  

Denna har även en till funktion som är lite annorlunda mot vad man brukar tänka om en fuktgivande nagelolja. När jag lackar naglarna och överlacket är applicerat och håller på att torka, så stryker jag på ett tunt lager med olja och detta får manikyren att torka snabbare, konstigt jag vet, men faktiskt så fungerar det!

Kommentarer
Postat av: Makeuponista

Jag är så dålig på att smörja in mig :P

2009-06-29 @ 10:08:07
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: therese löfstedt

Hejsan!

måste bara höra om du vet var man kan köpa oljan du har på bilden i den lyxiga och snygga flaska?

Tacksam för svar ha det bäst

2009-06-29 @ 23:31:22
URL: http://thereselofstedt.blogg.se/
Postat av: Naildesign

Therese: Oljan på bilden finns att köpa på http://www.scratch-shop.se/, det är deras jubileumsflaska och kostar hutlösa 610 kr, men den är ju helt underbar fin :D

2009-06-30 @ 08:18:07
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: sofie

vart kan man köpa sån olja? :) inte så dyr som den på bilden helst:P Tacksam för svar :)

2009-07-04 @ 11:22:56
URL: http://sofieantonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0