WaterMarbling



Nu, flera veckor efter att alla andra visade detta, så tänkte jag efter en önskan om att få se mig göra det, visa en vattenmarmorering. Har försökt göra ett mönster som faktiskt blir fint och inte bara kluddigt. Mycket har att göra med var man placerar nageln någonstans i mönstret. Ute i kanten blir det finast (enligt mig), men lägger man i mitten så kan det lätt bli lite rörigt. Men detta beror ju helt klart på hur du formar ditt mönster, men så blev det för mig under de gånger jag testade mig fram med detta.

För tro mig, detta var lättare sagt än gjort. Testade nog 20 lack innan jag hittade något lack som detta fungerade med. Försökte med alla mina billigare lack, men tji fick jag, det ville inte sprida sig över vattnet överhuvudtaget, så till slut testade jag med ChinaGlaze och det fungerade ypperligt. Så ska du testa detta för första gången? Ha en dag med flera timmar över då du får sitta och öva på mönster, hitta de rätta lacken som kan användas etc. När du väl har fått in tekniken så är detta faktiskt ganska enkelt.

I denna manikyr har jag endast marmorerat mina ringfingernaglar, ville inte att det skulle kännas så rörigt. Gjorde därför en enklare målning på resterande naglar. Tutorial till det hittar ni i slutet av denna tutorial. Känner dock nu såhär någon dag efter att det blev för mörkt, hade hellre tagit något ljusare så att marmoreringen blev huvudnumret.

Önskar dig lycka till och hoppas du fann användning för denna tutorial, om inte så kan du söka på youtube "water marbling" för att hitta tjejer som har filmat när hon gör detta.

Kommentarer
Postat av: nathalie

fastnar inte nagellacket i glaset sen då, eller är det lätt att få bort? :) så jag inte förstör något glas här hemma, hehehe.

2009-06-08 @ 16:22:44
URL: http://nathaliecederberg.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Bra tutorial du har gjort!

2009-06-08 @ 18:39:15
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0