Helgens bravader

Sådär, då är man back on track efter helgens bravader!

Inför lördagens fest så gjorde jag en ny manikyr som ni ska få se senare. Lite inspirerad av den jag har i headern, dock lite andra färger och så använde jag ett annat mönster till tummarna och ringfingrarna.



Igår så pysslade jag lite, fick hem min skor från Haléns i fredags och skokartongen var helt perfekt för att göra iordning till en nagellackslåda. Sagt och gjort det pysslade jag med under söndagen när man mådde pyton.

  

Jätteenkelt att göra, använde ett brunt presentpapper som jag klädde in lådan med, sedan knöt jag ett sidenband runt som jag limmade fast på 4 punkter, en plutt på varje sida. Gjorde en stor vacker rosett där, Satte en rosett ovanpå också, hade nog dock kunnat skippat den tror jag, får se om jag tar bort den senare. Satte även på en ögla på locket för att den skulle vara lättare att öppna. Superenkelt och roligt pyssel!


Idag har det varit presentdag! Var nyss iväg till affären för att möta upp en tjej som jag köpte twowaynailpens av på Tradera. Så nu har jag 23 olika pennor som jag kan pyssla med. Jippiiii!!! När jag kommer hem så möter jag brevbäraren i trappuppgången, och gissa om jag blev glad när jag såg att paketet under hans arm var till mig fylld med massa nagellack jag också köpt på Tradera. Många okända märken men snygga färger, några helt värdelösa och intorkade men vissa guldkorn fanns där och för 50 kr så blir jag glad om bara 6-7 av dem fungerar. Det var nog runt 25 lack eller så som var med i paketet.


 

Haha, ja nu har ni fått en snabb sammanställning av min helg. Kul va? Lite bilder blev det också ;) Ses snart igen, jag har lyckats pilla bort min manikyr redan så jag måste göra en ny. Fast jag är ju inte särskilt ledsen för det, kanske sambon min som inte är lika glad i min nagelhobby...


Kommentarer
Postat av: fia

vilken smart i de med lådan , själv har jag super problem med att få det jämt och fint .. har du några tips??? gillar att titta in här i bloggen och se alla fina målningar du gör .

önskar dig en trevlig dag .

2009-03-16 @ 14:09:43
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Jag har bytt till mig ett sånt där lack med pensel och stift. Nu ska jag bara försöka komma på hur man ska använda stiftet.

2009-03-16 @ 16:12:46
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Elin

Så jäkla fina=) JAg är sååå sugen på att lära mig jag med=) det där med tandpetare som du pratade om var inge vidare:P hehe

2009-03-16 @ 17:50:18
URL: http://noubaelin.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Jäääklar så kul med alla dessa nya nagellack! Nu har du fullt upp att visa vad du köpt! ;)

2009-03-16 @ 20:01:44
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Elin

Ååh va härligt med en massa färger.

Om man ändå hade tiden till att måla (och vänta på att de ska torka) naglarna!

Lyckos!

=P

2009-03-17 @ 02:37:18
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Inthemake

Ohh va fiiina naglarna var, vilken pysslig tjej du är, impad!

2009-03-17 @ 09:26:52
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0