Sista designerna för idag är....

... för er som förlovar er! Här får ni två exempel på olika ringdesigner. En lite större, mer närbild och en annan där man ser mycket bättre vad det egentligen ska föreställa.

Det jag tänkte med de här designerna var att just designen kan man ha på sitt vänstra ringfinger och att man på resten av fingrarna kör med samma grundfärg, men gör en french med guld eller guldglitter. Det är min tanke i alla fall.

Jag började först med att grunda nageln med Viva la Divas #22 (den med små ringar) och DiorAddict #900 (den med stora ringar). Anledningen till att jag valde Viva la Divas #22 är för att jag tycker den påminner så mycket om bröllop och vit sidenklänning. Det ser ni i min gamla NOTD.




Efter att jag hade grundat använde jag min detaljpensel för att göra två stora ringar i guld (ArtClubs Rio de Oro) som inte får plats på nageln, typ att man bara ser 3/4 av ringarna. Självklart vill jag ju att de ska gå ihop då det är en fin symbol för att man ingår en union med varandra.



     




När ringarna har torkat lägger jag ArtClubs Gold Glitter ovanpå, det får ringarna att stå ut mer.











Vill du istället ha mindre ringar så är det bara att göra samma sak som jag har gjort med de stora ringarna, fast du förminskar dem och kan få med hela ringarna istället. På de små ringarna valde jag att göra den ena större än den andra för att symbolisera mannen och kvinnans ring. 





Har din ring en sten? Ovanpå ena ringen kan du sätta en rhinestone som symboliserar din sten.

Kommentarer
Postat av: B-B

AHH!! Vill ju gifta mig så jag kan ha dom übersnygga naglarna :O ;)

2009-03-12 @ 11:56:20
URL: http://beautybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0