NOTD Mavala Silver #38

Häromdagen när jag gjorde en ny manikyr så ville jag använda ett lack som jag knappt har använt (finns tyvärr ganska många sådana i min låda...). Hittade på mitt silverlack från Mavala och tänkte att eftersom jag har varit så sugen på SallyHansens Chromelack, så måste jag ju testa mitt silverlack från Mavala till fullo innan jag börjar tråna efter ett annat silverlack.

Sagt och gjort! Det silvriga lacket fick komma ut och leka med mig.

Jag applicerade först ett baslack från Sinful Colors och sen ett lager med Silver. Detta täckte inte alls särskilt bra, men såg att med två lager så borde det bli helt täckande. Mycket riktigt, efter andra lagret så var det, på de flesta naglar, helt täckande. Perfekt, I love! Fick dock lägga ett extra lager på ena långfingernageln där jag fortfarande kunde skymta visible nail line (VNL).


Lacket var väldigt lättmålat och flöt på bra. Helt perfekt konsistens enligt mig. Dock så var penseln ganska styv och stråna var riktigt dåliga på den, därför gav det en ganska strimmig finish på lacket. Tyvärr, för silvereffekten är jättesnygg!

 Sen gjorde jag lite nailart över med akrylfärg, detta kommer det en tutorial på senare.


Jag märkte sen att när jag lade topplack över så blev finishen på lacket helt perfekt! Strimmigheten försvann och silvereffekten stannade kvar.


Det blir definitivt tumme upp för detta lack från Mavala.


Kommentarer
Postat av: Alexlyndra

Härligt lack! Lite chrome så där. :) Din nail art är jätte snygg!

2009-04-26 @ 20:52:41
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0