Shopping på MUS

Vem är jordens lyckligaste tjej just nu? Jo... Det är nog nästan jag!

Har kommit hem från klubbkvällen nu. Världens bästa och roligaste, nästan iallafall.
Vi skulle ha varit 20 stycken, men endast 7 av oss dök upp. Det gjorde inte så mycket för oss, vi alla fick istället en snabb sminkning om man ville med lite tips och råd. Sen fanns det ju såklart mer frukt och dryck över till oss alla.

Vi började kvällen med att få se en vårlook, mörktgrön i "creaset" och sen orange/korall på rörliga delen. Ingen favorit hos mig faktiskt.... Den var ju fin och så... men inte mer... inte alls...

Sen fick jag bli lite lätt sminkad, frågade om råd nämligen om sminkningen jag tänkte göra imorgon. Tänkte köra en liten "over the top", en rosa eyeliner eller liknande under ögat och sedan ha en helt annan färg på locket, t.ex turkos (det var det hon rekommenderade och som jag dessutom hade funderat på från början). Hon slängde även på lite rosa mascara. Så häftigt. Jag är en liten färgexplosion just nu ;) Dock så blir det ingen bild på den idag, slutresultatet får ni se imorgon!

Min kompis som nästan aldrig sminkar sig fick också massa hjälp och hon blev så fin när MUStjejen gick lös på henne. Hon fick en lätt mörkgrön skugga i yttre delen av ögonlocket och en ljust mintgrön i ögonvrån. Riktigt tjusigt och så enkelt.

Så.... vad shoppade jag då?
Jo det blev fyra stycken ögonskuggor, och en mascara.

fr.v: Eyedust Latin, Microshadow Flamenco, Microshadow City Jungle, Cybershadow Ginger Leaf

De två turkosa kommer inte alls till sin rätt på detta fotografi, det här är taget med blixt och har tyvärr inget bättre ljus för tillfället. På bilden här under är de igen, här ser man kanske lite mer att de drar åt det gröna hållet. Jättesnygga är de iallafall och kommer antagligen användas till morgondagens makeup.

 


Här såg ni också den extremt häftiga rosa mascaran, ska kanske användas imorgon, annars vet jag att det kommer komma till användning många gånger.

Eftersom jag kom upp i 500 kr när jag shoppade så fick jag även en liten överraskning i form av en Shimmering BodyLotion. Det tackar jag för, en vanlig lotion har jag faktiskt inte (jag vet.. hemskt.... det borde väl alla ha hemma?).



När vi gick där och shoppade som bäst var det också dags för utlottning av en hemlig goodiebag. Weho, jag stod där och höll hårt i min lott, tänkte samtidigt att eftersom vi bara är sju tjejer där så är chansen ganska stor för att vinna... 78 är mitt nummer... "och den som har vunnit är.... 78!" Ahweiiii! Överlyckliga Therése går och får sin kasse med grejer.



När jag såg den här tänkte jag genast att det var grejer från vårkollektionen. Blev helt sjukt överlycklig. När jag kom hem sen och kunde öppna låddan och kika inuti så var det inte alls något från vårkollektionen (men inte gör det mig någonting, vårkollektionen är ändå inte så mycket för mig)

Men i lådan så låg det härliga grejer, Schampo, Balsam och Wetty (någon slags gele som man kan ha till att styla och som värmeskydd), dessutom låg där i, en borste och två söta hårsnoddar med rosetter på.



Nu blev det ett långt inlägg, men så går det när man har haft en underbart trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Det lät som en toppenkväll. Blir nog lite shopping för mig snart

2009-04-30 @ 08:54:32
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Miranda

fett fina naglar på headern!

Fin blogg med :D

2009-04-30 @ 11:33:06
URL: http://mestiis.blogg.se/
Postat av: Sofia [Make-Up Your Mind]

Vilka snygga skuggor du fick med dig :) Kul att få vinna lite också, jag hade ingen aning om att MUS har hårprodukter.

2009-04-30 @ 15:50:17
URL: http://mym.blogg.se/
Postat av: Makeuponista

Vilka fina skuggor du har köpt, city jungle är nog den finaste skuggan i MUS sortiment. Grattis till vinsten med, kitet är underbar! :)

2009-05-01 @ 11:04:32
URL: http://makeuponista.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0