China Glaze Retro Diva kollektionen del 1

Sådär! Då har jag hunnit måla och testa mina Retro Diva lack från China Glaze. De lacken som fick komma hem till mig var, Cords, Thunderbird, Free Love, Cruisin', Stella och Let's Groove. Alla lacken är riktiga höstfärger, mustiga, men med ett livligt skimmer i sig. Absolut höstvänliga!

Först ut för granskning är det brunsilvriga Cords

   
Bilder tagna i varmt lampljus

Detta är det enda lacket som stack ut lite från den annars väldigt röda, lila och orange färgskalan. Inga blå eller gröna lack kom med i den här höstkollektionen, vilket jag tycker är lite synd då blått och grönt är bland mina favoriter. Så för att bryta av från de rödtonade lacken så köpte jag självklart detta silvriga Cords.

Tyvärr var inte Cords riktigt så silvrig som jag trodde att den skulle vara, den var mer brungrå med silverskimmer i. Jag kände mig inte sådär jättefin i det, inte så som jag vill känna mig, att jag inte kan sluta kolla på mina naglar för att färgen är så underbar. Men den känslan uteblev för det här lacket. Däremot tror jag att det kan bli fantastiskt snyggt att kombinera med Free Love eller Cruisin' som är två orangea lack.

Appliceringen var inga som helst problem med detta lacket, penseln var alldeles lagom och formulan täckte bra så endast två lager behövdes innan det blev så som på bilderna.


   
Bilder tagna i varmt lampljus


Här är Free Love ett starkt oranget lack, som jag nästan tycker får lite kopparskimmer i sig. Starkt orange är den, men inte så skrikig som sommarens färger har varit, den här påminner mer om de starkt orangea löven man kan hitta på hösten (inte än hoppas jag!).

Appliceringen var lite sämre med detta, penseln var lite för smal för min smak och det krävdes tre lager minst för att få det någorlunda täckande, det är tre lager på bilderna och tittar man noga så ser man ändå visible nail line därunder. Så ett fjärde lager är nog på sin plats om man vill ha det helt opakt.

   
Bilder tagna i varmt lampljus

Cruisin' har nog rott åt sig platsen att vara det snyggaste lacket av de sex stycken från nya kollektionen som jag köpte. Det är ett oranget lack som drar mer mot det guldiga och ljusbruna än vad Free Love gör. Mer diskret är det också och kommer vara så snyggt till vardags när man inte vill sticka ut alltför mycket. Skimmerpartiklarna i detta lack upplever jag som något grövre/större än de i Free Love. Jag tycker det passar utmärkt och ger en riktigt härlig glöd till lacket.

Andra har sagt att det här var ett ganska vattnigt lack som var lite skirt, vattnigt att måla med kan jag hålla med om, men att det var skirt tyckte jag inte. Jag fann att Cruisin' täckte bättre än vad Free Love gjorde, här tror jag att det var tre lager jag målade och det blev alldeles utmärkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0