Hemma från Helsinki

Då var man hemma igen från Helsingfors-trippen. Besviken är jag och nästan tomhänt kommer jag hem! Kan du tänka dig? Jag kommer hem tomhänt från en huvudstad, där jag hade tänkt shoppa loss och köpa roliga grejer som inte finns hemma.

Anledningen? Det finns ingen shopping i Helsingfors, eller så hittade vi helt enkelt inte dit, men jag tror vi kom rätt, iallafall enligt kartan...

Vi gick några gator upp och ned (kanske 4-5 stycken) och sen var det slut. Det fanns inte så mycket mer att se i shoppingväg. Hittade oss in på några varuhus, men där var det mest exklusivt och jag har ingen lust att punga ut 700 kr för en t-shirt.

Istället gick vi tillbaka mot båten och innan terminalen mötte vi på Zoo-båten, så dit åkte vi och spenderade våra sista Helsingforstimmar. Mycket trevligt hade vi iallafall och det var en helt underbar resa ändå.

TaxFreen var tyvärr inget att hurra för heller, jag köpte mig en glasfil i mindre variant att ha i handväskan, tänkte köpa några Orlylack, men de var onödigt dyra, för de kan jag köpa billigare över nätet.

Så allt som allt fick jag med mig en glasfil och lite finsk lakrits hem.

Hoppas på bättre shopping på vår sistaminuten resa som vi ska ta någonstans med avresa runt den 1a sept. Något tips på vart som är roligt att åka?

Kommentarer
Postat av: emelie

england! det gjorde jag, allting är jätte billigt, och biljetterna kostade bara 700 per person, jag kom hem med en hel resväska full, så dit tycker jag du ska åka

2009-08-18 @ 15:52:31
URL: http://gayfishes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0