Tunisien här kommer vi!

Nu äntligen ligger dagens länklista uppe, kom upp lite sent pga att jag och älsklingen har suttit i några timmar och försökt bestämma oss för vart vi ska resa. Många turer fram och tillbaka blev det innan vi kunde bestämma oss.

Vi hade att välja på Cypern, Mallorca, Kreta, Tunisien eller Gran Canaria. Tyvärr kände vi båda att de flesta ställen hade vi redan sett, men ingen av oss hade varit i Tunisien, så efter lite rundkikning på de olika hotellen så fann vi vårat resemål.

Så på tisdag, dagen innan min födelsedag, åker jag och älskling mot Tunisien, Djerba ön och hotell Abir. Det ska verkligen bli så helt sjukt underbart, det är t.o.m så att det blir vår första riktiga utlandsresa tillsammans!

   
Bilder från apollo.se

Åhååå, snart dags att packa resväskan med andra ord.

Är det någon av er som har varit i Tunisien? Något tips isåfall om vad man ska se, shoppa och göra där?
Det som är solklart är att vi tar med oss en riktig vattenpipa hem, åh så underbart.


IIIIIIHHHHHH ska bli så roligt! (märks det att jag är lite uppspelt tro?!)


Kommentarer
Postat av: Malin

Tunisien är underbart!

Vi var på fastlandet i Port el Kantaui, och i staden bredvid, Sousse, fanns det en superbra och liten butik med en man som bott i göteborg som säljer vattenpipor. Jätte snäll och rolig! :D

2009-08-27 @ 11:19:40
URL: http://frukostfrallan.blogg.se/
Postat av: Basteth

Jag var i Sousse och reste sedan lite neråt när jag var riktigt liten. har dock flera fantastiska minnen därifrån .Ta en tur ut i Sahara på kamel, jag lovar att det är en upplevelse.

2009-08-30 @ 09:17:36
URL: http://skorochmaskara.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Vad härligt att komma härifrån lite. Ha en mysig resa nu! :)

2009-08-30 @ 14:37:10
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0