China Glaze Retro Diva del 2

Här är andra delen av Retro Diva-kollektionen som China Glaze lanserade för några veckor sedan. I det här inlägget visar jag Thunderbird, Stella och Let

   
Bild 1 och 2 taget i solljus, bild 3 i varmt lampljus

Trots att jag faktiskt inte gillar röda nagellack (jag tycker det får mina fingrar att se så sjukt bleka ut), så bestämde jag mig för att ändå beställa ett (Thunderbird) av de röda lacken som fanns i kollektionen,  för det fanns ganska bra med sådana... Som Scrangie sa, så är det ett "glowing blackened red", det ser alltså mörkt ut runt om, men skimret får det att lysa upp och man känner det röda så mycket mer, utan skimret hade det nog nästan blivit en riktigt mörkröd nyans.

Även fast min fobi för röda lack är klar, så är det här lacket riktigt snyggt. Det får mig inte alls att känna mig blek som annars och jag finner mig själv med att sitta i bilen och beundra min naglar som fick prydas av detta vackra lack.

Appliceringen var även för detta lack, riktigt bra, är du en tjocklagerapplicerare så kan det nog räcka med ett lager, om du är duktig på att få det jämnt, men jag hade inte tålamodet för sådant, så för mig blev det två lager för att få allt helt jämnt.
Så till dig som tycker om röda nagellack, detta är nog ett lack för dig, så fint och ändå med lite "oumph!" i.

   
Bild 1 och 2 är taget i solljus, bild 3 är i indirekt lampljus

Stella och Lets Groove är de lacken jag främst såg fram mot att få testa. Jag har sedan tidigare inget riktigt snyggt lila lack, så min tilltro låg hos de här två lacken. Stella är ett mörklila lack som drar lite mot det röda hållet, skimret är av blått och rött och blir verkligen jättesnyggt när ljus faller på lacket.

Appliceringen var helt okej, inte bättre och inget sämre än mina andra medelmåttiga lack. Penseln är i lite smalaste laget dock, jag föredrar en lite större borste som gör att nageln målas helt efter max tre drag. Opaciteten var också helt okej, två lager kan fungera om de är lite tjockare lager, men vill man måla tunt så kräver detta lack tre lager för att få det helt opakt.

   
Bild 1 och 2 är taget i solljus, bild tre i varmt lampljus

Lets Groove, min andra favorit, precis under Cruisin', mörkt lila lack som drar mer mot det blå än vad Stella gör. Det skiner, blänker och skimrar. Så snyggt och det första jag tänker när jag ser detta applicerat är," Vampigt"! Kommer passa så bra nu till hösten och även vintern, då man känner för lite varmare och mörkare toner. Skimret tycker jag ser ut att vara samma slags skimmer som i Stella, samma röda och blå återfinnes i lacket.

Appliceringen för Lets Groove var bättre än hos Stella, det här var mer en fröjd att måla med. Andra lagret fungerar helt utmärkt, det flyter ut bra över nageln och ger ett blänkande resultat. Penseln var lite bredare, vilket jag som sagt gillar, det ger en enkel applicering och får mig att vilja använda det här lacket många gånger till.



Rent allmänt tycker jag att torktiden på dessa Retro Diva lacken har varit riktigt bra, jag har inte behövt vänta några längre stunder innan jag kan måla nästa lager. Tackar för det säger jag till China Glaze! Täckningsgraden var helt okej på de flesta lacken, jag kan ju tyvärr inte kräva att ett lack ska täcka på första lagret (även om jag skulle vilja ha det så)

Så, nu är alla lacken jag fått hem swatchade, blev du sugen på att beställa, eller var dessa inga lack för dig?

Kommentarer
Postat av: Elin

Grymt bra blogg du driver, blev jätte glad när jag såg den här eftersom jag satt och klickade efter inspiration på youtube på nail tutorials och hittade mig in på din. Min nya hobby har nämligen blivit nagellack och alla dess mönster man kan göra, är dock fortfarande på inlärningsnivå men tycker det var så kul att se att det fanns en blogg som jag nu kan knappa mig in på och hitta ännu mer inspiration ;)

Kram Elin

2009-08-03 @ 15:53:15
URL: http://elinens.blogg.se/
Postat av: Andie

Jag köpte Cords och Far Out från denna kollektionen, men har inte hunnit testa dem än. Lets Groove var verkligen skitsnyggt, borde beställt det också känner jag nu.

2009-08-03 @ 16:25:30
Postat av: Dalia

Jag blev otroligt sugen på att beställa, riktigt fina färger. Men hur mycket kommer frakten på?

Otroligt snygga naglar du har förresten ;)

2009-08-03 @ 18:59:27
URL: http://delile.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

De här tre var ju riktigt snygga-och så även cords.

2009-08-04 @ 08:43:07
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fina nagellack :) tänkte höra om du fått dina Essie nagellack, som du fick när du beställde elle, än? :)

2009-08-04 @ 11:03:27
Postat av: Dalia

Tack för svaret =)

Visst är frakten ganska dyr, men om man delar upp det så blir nagellacken ändå billigare än i Sverige, speciellt OPI- lacket =)

2009-08-04 @ 18:34:49
URL: http://delile.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Wooah, Thunderbird är ju helt otroligt! Stella ska ner i min nästa beställning. :)

2009-08-06 @ 13:08:51
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: tofva

vilken fin blogg du har! älskar detta röda nagellack du har på detta inlägget..super! :)

2009-08-12 @ 15:38:17
URL: http://tofva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0