Upptagen helg!

Ojoj, förlåt för att det varit sådan dålig uppdatering, jag har haft så mycket idéer som jag vill göra här, visa er och berätta för er. Men tiden har inte riktigt funnits under helgen och innan.' Helgen har varit mycket bra, eller iallafall lördagen, först blev det jobb 8-12, sen var det stressigt, hem och färga håret igen (det blev grönt dagen innan då jag skulle färga det tillbaka till brunt), så nu skulle jag tillsätta lite röda pigment så det gröna skulle försvinna. Sen göra mig iordning med håret, föna och platta och göra frisyr.
 
När det var klart var det dags för partysminkning, blev min vanliga rosa och orangea sminkning, älskar den! Klockan fem skulle jag vara klar med allt detta för då skulle några komma hem till oss för att sedan kvart i sex fara mot den stora fina festen. Det var nämligen 50årsfest i finaste huset i stan (det som kungarna brukade bo i när de var här och hälsade på förr i tiden), så fint skulle det vara! Ni kan ju tänka er hur stressad jag var, hinna med färgning av hår, fixa hår, sminkas och hitta accessoarer till klänningen på under 5 timmar.

Men kvällen blev fantastisk, och vi hade så roligt! Tack Pär för en oförglömlig fest!

Så självklart blev jag ju bakis som ett ägg igår, och låg mest i soffan och grämde mig för att jag måste röra på mig för att prata med älskling som låg i andra soffan, också däckad. Jag kom inte igång riktigt förrän vid 18tiden och då var det dags att åka till hans föräldrar och äta lite singhalesisk mat, mums! Som tur var hade illamåendet gått över då så jag kunde få i mig mat. Sen kom ett par vänner till oss dit och hade med sig Kubb så vi körde några omgångar och jag och älskling vann 2 av 3, woho!

Nu blir det jobb 12-18 och sedan ska vi ut till stugan med vännerna vi var med igår, blir kvar där över natten och har det bara helmysigt! Stuga utan rinnande vatten eller el, kan det bli mer avkopplande? Inte ens telefonen har mottagning därute.

Så ni får klara er for now, del två av retro diva kommer innan jag drar till jobbet nu också. Saving the best for last ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0