ColorClub "All In"


Dagsljus


Här kommer bilderna på det fantastiska All In från ColorClub. Jag grundade nageln med NailTeks Foundation III och sedan applicerade jag första lagret av All in. Inga problem än så länge. Lacket flyter på bra och tillåter mig att arbeta lite med det, det torkar inte till klibb på en nanosekund med andra ord. Första lagret ser ju nästan alltid förjävligt ut och detta var inget undantag, det såg till och med så förjävligt ut att jag anade ett trelagerslack.

   
Lampljus


Det första torkade snabbt och jag kunde lägga andra lagret. Lacket flöt ut riktigt bra över nageln och appliceringen var lite av en dröm. Dock krävdes det tre lager för att bli helt opakt. Det fungerar helt klart med bara två lager också, men man kan då skymta smillinjen. Även fast det krävs tre lager så torkar lacket snabbt och det tycker jag det krävs om man ska behöva applicera tre lager av ett lack, annars blir det ett litet helvete. Om det ska finnas något minus så var det väl penseln som var lite för smal för min smak, tycker om en lite större borste. Min tumnagel är ganska bred så med denna smala pensel så måste jag använda 4-5 penseldrag för att täcka hela nageln.

   
Dagsljus


Färgen då? Ja det är ett turkost cremelack med en riktigt snygg turkos nyans, dock helt galet svår att fånga på bild, har genom dessa bilder försökt genom att använda direktlampjus, indirekt lampljus, dagsljus molnigt, dagsljus molnigt devlis skuggat och försökt använda andra färger för att försöka få kameran att fånga upp nagellackets färg. Men tji fick jag, det är nog dags för en bättre kamera än min 5 år gamla digitalkamera.

För att bäst beskriva färgen kan man säga att den är lite mittemellan den lampljusblå nyansen och den dagsljusgröna. Den är även snäppet mörkare ungefär som den mitterstas, av dagsljusbilderna, färger uppe vid nagelbandet.

Ja, jag hoppas ni fick ett hum om hur det ser ut. Jag själv tycker iallafall mycket om det

Kommentarer
Postat av: Anonym



Supersnyggt som vanligt! :)

2009-07-09 @ 11:19:56
Postat av: Chrissie

Härlig färg :)



Sv: Nej precis. Jag lyssnar på råd men då någon har klankat ner en under tre år och sedan säger till en att det enda man duger till är ett butiksbiträde, sm om det var något nedlåtande, är inte kul... Men tack för kommentaren, den värmde :)

2009-07-09 @ 13:11:04
URL: http://jinxedchrissie.blogspot.com
Postat av: Chrissie

Sv: Hahaha. Nej du fattade rätt. Hon tycker att jag ska jobba i butik, jag kan tydligen inte göra annat. Förlåt om jag gjorde dig förvirrad, men du hade fattat det rätt ;) Kram

2009-07-09 @ 13:33:38
URL: http://jinxedchrissie.blogspot.com
Postat av: Kashaya

Vilken härlig färg! Var köper man de där lacket?

2009-07-09 @ 13:59:03
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: emelie

hur gjorde du blomman och bladen :O

2009-07-09 @ 14:55:44
URL: http://gayfishes.blogg.se/
Postat av: Lea (Marisu)

Vilken prefekt nyans! Synd jag just skickat iväg en beställning på h2t, detta måste garanterat med nästa gång..

2009-07-09 @ 16:03:35
Postat av: Naildesign

emelie: blomman är en stickers som jag fick i en tävling från Karin på Lightelegancebloggen

2009-07-09 @ 21:40:20
URL: http://naildesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0