Handelshögskolan nästa?

Gaah, jag håller på att bli tokig känns det som! Mitt huvud är så förvirrat så det är inte klokt.

Jag har äntligen kommit underfund med att jag vill ta tag i mitt liv på riktigt, inte längre flyta med, utan nu ska jag ta kontrollen.

I ett år nu har jag läst till ekonom på Högskolan Dalarna, men har nästan hela tiden känt att det inte är bra nog för mig. Visst blir det vad man gör det till, men jag vill kunna välja sedan när jag är färdigutbildad, jag vill inte känna så som jag har gjort efter gymnasiet, att mina betyg därifrån inte räcker till för det jag vill göra. Det vill jag inte gå igenom igen, bara för att jag har läst ekonomi på "fel" universitet. För mitt mål är toppen, och det har det alltid varit för mig, oavsett vad det gäller.

Så nu tror jag äntligen att jag har bestämt mig. Jag ska satsa på Handelshögskolan i Stockholm, sjukt svårt att komma in och jag kommer inte bli antagen på mina gymnasiebetyg då det är 20,0 för att komma in där. Men min ljuspunkt är högskoleprovet, jag har suttit hemma och gjort några gamla prov och jag hamnar allt mellan 1.7-1.9 och detta kan räcka för att jag ska komma in på Handelshögskolan. Dock behöver jag läsa in Matte D, och detta blir det kanske att göra till hösten.

Ska bli så spännande att se hur det går, om det blir möjligt att genomföra, jag vet iallafall att jag kommer kämpa hårt för att det ska bli möjligt.

Så ursäkta att jag inte har uppdaterat med några naglar idag, hade det planerat, men jag har suttit och kollat på alternativ hela dagen och nu ska jag iväg och jobba.

Hoppas ni får en bra kväll, håll utkik lite senare så ska ni få se lite nyheter!

Kommentarer
Postat av: Anonym



Bra Thess!!! Way to go!!! Jag tror verkligen på dig och att du kan ta dig in på Handels, du om nån klarar de!!! Tack för en jättetrevlig helg åxå sweetie. Är här typ hela veckan så får du mer tid kan vi ju ta en sväng på stan eller nått!

PÖSS

2009-07-20 @ 16:46:00
Postat av: Jennifer

Fan va grymt! kör hårt och du kommer lyckas. Man ska inte nöja sig med mindre än vad man verkligen vill. klart du kommer klara det! :-)

2009-07-22 @ 16:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0