Nagelvård: Baslack

Baslack är något som jag inte kan vara utan. Det är nog det viktigaste och mest använda lacket jag har hemma, jag älskar det! Det får din manikyr att se såå mycket bättre ut i längre tid.

Så innan du lackar dina naglar är det väldigt viktigt att applicera ett bra baslack, det jämnar ut ojämnheter i nageln, skyddar mot missfärgningar (som ofta kommer från mörka lack) och gör dessutom att din manikyr håller längre och bättre. Det jag har använt är SinfulColors basecoat, men beställde NailTeks Foundation III i förra ordern från head2toe.

Jag upplevde att Sinfuls jämnade ut bättre än vad NailTeks gör, men att jämna ut nageln är ju heller inte baslackets främsta uppgift, men jag tycker oftast det funkar bra för det ändamålet också. NailTeks torkar matt och jag köpte det egentligen mest för att Dr.Frankenpolish brukar använda det lacket för att franka matta lack, men jag vet inte riktigt vad jag tycker om det som baslack ännu, det måste testas en längre tid för att kunna ge ett bra svar.

Så glöm ej baslacket om du vill ha vackra naglar länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0