Nagelvård: NailBalsam

Här är tredje delen i serie om nagelvård, denna gång är det om mitt älskade nagelbalsam som jag använder.

Efter nagellacksborttagning med lackremover känns mina fingrar och naglar hemska, de känns uttorkade och sandpappriga och det gillar jag inte. Därför blev jag riktig glad när jag upptäckte Depends Nail Balsam (ca 155 kr på Kicks). Jag använder den efter borttagning av nagellack och innan jag lackar om naglarna, den har ingen olja i sig så den fungerar bra att använda innan omlackning. Använder man nagelolja innan så fastnar inte lacket så bra och man har fula naglar redan dagen efter lackningen. Denna är inte något substitut för oljan, men just för det ändamålet, mellan nagellacksborttagning och nylackning så är den underbar. Jag avslutar såklart en manikyr med olja.

Denna härliga blå lilla varelse är en favorit i min Helmer (IKEAhurtsen som jag förvarar mina lack i), hittade den första gången på Kicks rea, såg den och tyckte den verkade bra, och den såg så sliten ut så jag tänkte att priset kanske var runt en tjuga (det fanns ingen prismärkning på den) och sedan när jag betalade så satte jag nästan hjärtat i halsgropen, 94 kr gick den lilla godbiten på, på REA dessutom! Jag köpte den ändå och det har jag aldrig ångrat. För någon vecka sedan så inhandlade jag min andra flaska med denna, för den andra tog slut (som allt bra någon gång gör)

Så denna godbit är en som jag verkligen rekommenderar! Finns på Kicks och Åhléns för ca 155 kr.

Kommentarer
Postat av: Chrissie

Snygg header

2009-07-05 @ 20:31:20
URL: http://jinxedchrissie.blogspot.com
Postat av: Makeuponista

Sv: Jag tror också att det blir finfint! :D Ska visa när det är klart såklart, men just nu river vi ner tapeter, så vi har lite att göra xD

2009-07-05 @ 21:11:20
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: emma

Hej hej, härlig blogg du har:) Lägga till varandra på bloglovin?:D

2009-07-06 @ 10:18:08
URL: http://emmatjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0