i.d startkit

 

I fredags kom mina efterlängtade presentkort från Gratisbio som jag hade beställt, 400 kr på Kicks. Pengar som jag tänkte lägga som delbetalning för ett startkit med i.d-smink. Jag har tänkt ett tag att jag skulle försöka börjar med mineralsmink istället. Sedan jag slutade med mina p-piller (hormonerna i dem gör min kropp konstig) så har finnar brutit ut som de aldrig tidigare har gjort. Därför skulle renare sminkrutiner kanske kunna hjälpa mig har jag tänkt. Är ju åtminstone värt att testa.

Så i fredags blev startkitet från i.d Bare Escentuals, mitt. Jag hade höga förväntningar på detta smink, och när jag väl började använda det så blev jag lite smått besviken faktiskt. DVDn som medföljde hade jag kollat igenom och lärt mig hur jag skulle använda produkterna och borstarna jag fått med. Eftersom min hy numera inte är så jättefin så kräver jag ganska bra täckning, och det skulle jag uppnå med "full coverage kabuki". Men tyvärr tycker jag inte att den alls blir särskilt täckande. Jag ser fortfarande lätt fläckig ut från mina utbrott.

Så för att försöka täcka mina skavanker så gör jag som de sa i DVDn, att använda concealerborsten (kommer inte ihåg vad den heter, men det är den lilla smala på bilden) och det ljusa foundationpudret. Försöker täcka de mörka ringarna och mina utbrott, men nej, det ger inte alls det concealerresultatet jag söker.

Nästa gång försökte jag med min vanliga concealer från MUS under foundationen, vilket gav ett mycket bättre resultat, concealerborsten och pudret används istället för att bättra på concealern igen efter applicering av foundation.

Annars så tycker jag faktiskt om detta paketet, två foundations i två olika nyanser medföljer och för mig fungerar det perfekt att blanda de två för att få ihop en perfekt färg för mig. Sedan är jag förälskad i All over Face färgen i Warmth, som är ett slags solpuder kan man säga. Man sveper det över kinderna och över näsan och vips så ser man fräsch och frisk ut. Den känns som det underverket jag har sökt efter.

Mineral Veil har jag inte riktigt förstått mig på ännu, men jag sveper det över hela ansiktet och koncentrerar mig sedan på T-zonen för att förhindra blänk.

Jag hoppas verkligen att detta paket ska hjälpa mig få ordning på min ny igen. Håller tummarna för mig själv.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Av mina erfarenheter hjälper tyvärr inte mineralsmink mot dålig hy.. Det enda som hjälpt mig är Basiron (medel mot finnar, finns på Apoteket). :) Funkar jättebra!

2009-07-27 @ 16:56:52
URL: http://lifeofcicci.blogg.se/
Postat av: Ida

vad kostade det? :)

2009-07-27 @ 17:03:03
URL: http://idaatherese.blogg.se/
Postat av: MariaMartina - ny på både foto och bloggande

i.d smink har jag hört ska vara bra, kanske vore något för en annan att prova på också.. :)



Kram

2009-07-27 @ 19:56:47
URL: http://mariamartina.webblogg.se/
Postat av: Angelika J.

Hej,

skulle du kunna tänka dig sälja en utav foundationerna och en borste till mig? Vågar inte köpa hela kitet (för dyrt), så jag tänkte testa en produkt först :) vi kan diskutera priset via mail?



Mvh Angelika

2009-11-23 @ 12:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0