ChinaGlaze Second Hand Silk

 


   





Ytterligare ett rosa lack har funnit sitt hem hos mig, och denna gång är det detta rosa Second Hand Silk från China Glaze som har fått komma ut och visa upp sig.

Second Hand Silk är ett gammalrosa, dammigt crémelack. Crémelack är något som ligger mig varmt om hjärtat när det gäller användning till designer, just för att det då inte finns något skimmer som kan störa i det man målar. Det blir som en färgad målarduk.

   

På alla bilder är det tre lager lack, och det tycker jag räcker för att få lacket att täcka helt. Andra lagret täcker rätt bra det med, men jag upplevde att det blev ojämnt i appliceringen vid två lager så därför använde jag ett till, men får man till en snygg applicering så kommer det nog räcka med två lager.



Själva appliceringen var lite av en mardröm med detta lack. Det var ganska tjockt och det verkar som att jag har fått något smuts i det för på vissa bilder kan man se små prickar på långfingernageln. Smuts är såklart inte lackets fel, men jag förstår inte hur jag har fått smuts i det efter att jag endast har använt det en gång innan denna gång. Som jag nämnde med det andra lagret, är lacket svårt att applicera jämnt, det hinner bli kladdigt på nageln innan jag har lacket klart lagret, och det tycker jag inte särskilt mycket om, jag vill åtminstone kunna jämna ut det jag har lackat litegrann.

   

Annars gillar jag färgen, det är en bra basfärg att använda till designer och den fungerar antagligen bra även för sig själv eftersom den är subtil och lätt att bära. För min hudton fungerar den bra och jag kan nog tänka mig att använda den igen, men då främst till designer då själva appliceringen av lack inte syns under mönstren.

Kommentarer
Postat av: keit

Har du provat Nfu Oh ? :-) Älskar deras flaskor och lacket är kanon.

2009-07-25 @ 10:37:04
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0