NOTD: Discokulan

Godmorgon!

Ännu en solig dag och jag jobbar, kan det bli bättre? Äsch, jag slutar kl 18 så jag överlever nog. Får se solen då istället, turligt nog så medför sommaren långa soliga kvällar också.

Ikväll blir det partaj så igår innan jobbet fixade jag iordning naglarna mina. Tyvärr hade jag bara 2 timmar på mig att fixa dem och när det helt plötsligt inte ville göra som jag ville så blev det att tänka om lite.

Meningen var att jag skulle göra ljusrosa naglar med diagonala ceriserosa glitterränder över. Men glittret ville inte fastna i ArtClublacket som jag hade gjort ränderna med och jag hade inte varit tålmodig nog för att låta grundfärgen (det ljusrosa) torka helt och hållet. Därför fastnade det glitter över HELA nageln! Suck, vad gör jag nu? tänkte jag och jag hade verkligen inte tid för att göra om allt, jobbet hägrade om 1½ timme. Så Therése här tog till nödlösning, discokulan! Jag skulle få diskokulor på mina naglar, rosa sådana.



Jag lade ett lager med topcoat (tyvärr ChinaGlaze FastForward, ta ett vanligt för annars torkar lacket innan du har hunnit fästa glittret, trust me), sedan öste jag över massor med lösglitter (lösglittret jag har använt finns att köpa på Tiimarii för 16 kr/15g (stor burk)), tröck fast glittret litegrann med fingertoppen, jämnade ut ytan lite dessutom, man vill ju inte att glittret ska "stå upp" på nageln. När det hade torkat lade jag ett lager med topcoat, kan behövas två om man vill ha en jämn yta, annars känns nageln ganska sandpapprig.

Så, för att förkorta detta:

- Baslacka nageln med baslack

- Lacka nageln antingen med topplack eller färgat lack i den färg som glittret är i, låt ej torka

- Direkt efter lackning öser du över glitter

- Tryck ner glittret lätt i lacket och jämna ut glitterkorn som står upp

- Avsluta med topplack.

Eftersom min kamera är väldigt gammal och ljuset inte det bästa så har jag inte riktigt lyckats fånga hur det verkligen ser ut på naglarna, men denna manikyr är helt fantastiskt party! Det glittrar som jag vet inte vad och jag fick många komplimanger igår när jag jobbade. På bilden så ser det lite slarvigt ut, men det är verkligen ingenting som syns när jag kollar på dem, det är bara en stor glitterbomb.

Kommentarer
Postat av: sofie

Snyggt det var :D Önskar att jag oxå kunde göra sånt :P

2009-06-27 @ 10:19:08
URL: http://sofieantonsson.blogg.se/
Postat av: Kira

Måste testas! Låter som en bra budgetvariant också :)

2009-06-27 @ 15:10:34
URL: http://isureamhardtobeat.blogg.se/
Postat av: Millan

Hej!

Först och främst måste jag passa på att säga att jag älskar din blogg, har dig på bloglovin. Älskar dina nagelbilder!

Jag har sett att du har en tippsnurra som du har när du dekorerar naglar, vart kan man köpa en sån? Jag ska i Augusti börja min utbildning till nagelterapeut och jag tror det kommer bli det bästa som jag gjort i hela mitt liv!! Älskar att pyssla med naglar och så :)

Ha det fint! Millan

2009-06-27 @ 18:24:35
URL: http://macmillan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Så typiskt att något går emot en när tiden inte räcker till. Men du fick ju blingiga naglar ändå. ;)

2009-06-27 @ 19:08:46
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg

åh, vad fin blogg du har! lägga till varann på bloglovin kanske?=)

2009-06-28 @ 11:30:13
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: Lea (Marisu)

Spexigt! Detta måste jag givet prova så fort tillfälle ges..

2009-07-03 @ 16:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0